Hunedorenii și Carpatcement, din nou în dialog despre problemele și oportunitățile comunității locale

La începutul verii, Carpatcement a finalizat primele ediții ale proiectelor Sfatul Jurnaliștilor și Sfatul Bătrânilor din 2015. Comunitățile gazdă din jurul fabricii de ciment din Chișcădaga au intrat din nou în dialog cu compania pentru a identifică atât problemele pe care le întâmpină cei din zonă (cu sau fără legătură cu activitatea fabricii), cât și oportunitățile ce s-au ivit în ultima perioadă. Atât jurnaliștii, cât și reprezentanții autorităților, ori lideri de opinie locali, s-au întâlnit pe 11 iunie la fabrica de ciment.

Reprezentanții presei din Hunedoara, cât și din cadrul Primăriei Șoimus (gazda fabricii), ai Prefecturii Hunedoara, ai instituțiilor de învățământ, ai Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, ai Direcțiilor pentru Cultură, Sport și Tineret din județ s-au întâlnit pe 11 iunie pentru a discuta îndeaproape cum poate compania ajută în continuare comunitatea, cât și cum poate cea din urmă să devină mai proactivă.

Atât jurnaliștii, cât și liderii de opinie din zonă au punctat foarte bine toate problemele care s-au ivit în ultima perioadă, dar și proiectele pe care Carpatcement le-a demarat în folosul celor din preajma fabricii, și nu în ultimul rând oportunitățile viitoare. Printre cele mai de folos inițiative se numără programul de ucenicie demarat începând cu anul trecut, sprijin în co-finanțarea proiectului european de utilare cu apă curentă a satelor Șoimus, Bălata, Boholt, Bejan, Pauliș și Chișcădaga (prin plată în avans a taxelor și impozitelor pe anul 2016), și proiectul deja de tradiție „Ora de Voluntariat” care a însumat mai multe proiecte înscrise în concurs ca oricând, promovând spiritul civic, voluntariatul și spiritul antreprenorial în rândul elevilor și profesorilor din județ.

Dat fiind faptul că este singurul agent economic din județ care nu numai că se consultă cu stakeholderii săi, dar și derulează activități de ucenicie și educare (formală și non-formală), persistând in organizarea acestor acțiuni de-a lungul anilor, cei prezenți au propus transferarea know-how-ului către alți agenți economici locali. În acest fel s-ar putea crea un sistem sau un program de mentorat pentru tinerii întreprinzători din zonă. În acelaşi timp, dacă mai multi agenți economici ar derula astfel de proiecte, s-ar încuraja proactivitatea din partea comunității, care ar putea genera proiecte proprii, pentru care ar putea cere sprijin din partea acestor agenți. Iar Carpatcement va continua să susțină aceste inițiative și să promoveze bunele practici din fabricile sale.

La ediția „Sfatului Bătrânilor” au luat parte reprezentanți din:

  • Hunedoara
  • Consiliul Județean Hunedoara
  • Primăria Șoimuș
  • Secția 1 Șoimuș
  • Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara
  • Băița
  • Șoimuș
  • Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva
  • Direcția pentru Hunedoara
  • Direcția pentru Sport Tineret Hunedoara
  • Camera de Comerț Industrie Hunedoara
  • Agenția pentru Protecția Mediului
  • Agenția pentru Ocuparea Forței din Hunedoara
  • Parohia Chișcădaga

„Sfatul Bătrânilor” și „Sfatul Jurnaliștilor” se desfășoară de două ori pe an și au luat fiinţă în 2012, fiind până în prezent o dovadă din ce în ce mai activă a dorinței de a comunica transparent și de a se implica activ în dezvoltarea comunităților în care compania deține fabrici.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România